Persbericht: Koninklijke Fanfare Aloysiana organiseert Drumbandfestival

Op zondag 13 september organiseert de Koninklijke Fanfare Aloysiana in Zalencentrum De Brandpoort het drumbandfestival voor het district Heerlen van de Limburgse Bond voor Tamboerkorpsen (LBT).

Het festival, waaraan in totaal negen fluit- en tamboerkorpsen, klaroenkorpsen en drumbands deelnemen, kent drie categorieën waarin gemusiceerd en al dan niet beoordeeld wordt, namelijk publieksconcerten, podiumconcerten en een optocht met defilé.

Voor deelnemers aan het LBT-bondsconcours in november 2015 is het drumbandfestival een uitgelezen kans om hun vordering te meten middels een tussenbeoordeling door jurylid Henk Mennens. De organisatie is zeer verheugd met zijn jurering gezien zijn ruime staat van dienst als jurylid bij diverse (internationale) concoursen en festivals. Daarnaast is hij actief als adjunct-directeur en slagwerkdocent bij de Stichting Muziekschool Kerkrade en al vele jaren verbonden aan zowel de LBT als het WMC.

De concertcyclus begint om 13.00 uur in Zalencentrum De Brandpoort, het verenigingslokaal van de Koninklijke Fanfare Aloysiana, aan de Hoogstraat 191 in Landgraaf en eindigt om 18.30 uur met de officiële prijsuitreiking. Entree: vrije gave. Tussendoor vindt van 15.00 tot 16.30 uur de optocht met defilé plaats met als route: Gatestraat (vertrek) – Nieuwstraat – Achter de Hoven – Chopinstraat – Mozartstraat – Bachlaan (defilé).