Persbericht: Drum- & Percussiekorps Aloysiana gepromoveerd naar 2e divisie

Het Drum- & Percussiekorps Aloysiana heeft de deelname aan het concours van de Limburgs Bond voor Tamboerkorpsen op zondag 13 november 2016 verzilverd met een 1e prijs en promotie naar de 2e divisie.

Onder toeziend oog van de trouwe achterban begon het optreden met het stilstaande werk Percussion Concert van Koos Schroen onder leiding van instructeur Ferrie Janssen, gevolgd door de mars Amicitia, eveneens van Koos Schroen, onder leiding van tamboer-maître Frans Weerts Sr.

Het stilstaande muziekwerk werd door de jury beoordeeld met 87,33 punten en het marcherend optreden kreeg van de jury 84,44 punten. Goed voor een gemiddeld aantal van 85,89 punten en daarmee een 1e prijs en promotie naar de 2e divisie.

Voorzitter Björn Lambie sprak in de kleedkamer de felicitaties namens het bestuur en de leden van de Koninkijke Fanfare Aloysiana uit. "Een prestatie van formaat om twee maal op rij te promoveren, zeker als je bedenkt dat wij zes jaar geleden nog een traditionele drumband hadden die in de 4e divisie uitkwam. Het bereikte succes is de optelsom van durf, doorzettingsvermogen en vastberadenheid van onze leden, die samen met plezier aan dit mooie resultaat hebben gewerkt en daar zijn wij als bestuur en vereniging buitengewoon trots op", aldus een zeer tevreden voorzitter.

Het eerstvolgende optreden van het gepromoveerde Drum- & percussiekorps Aloysiana vindt samen met het fanfarekorps van de Koninklijke Fanfare Aloysiana plaats op zondag 11 december a.s. om 16.00 uur in de feestzaal van De Admiraal aan de Heerlerbaan 107 te Heerlen. Beide korpsen verzorgen dan samen het kerstconcert, waarbij de gasten kunnen genieten van een 3-gangen menu. Kaarten à € 23,50 zijn verkrijgbaar via de website www.aloysiana.nl, bij De Admiraal en per e-mail via info@aloysiana.nl bij het bestuur.